Sundere chokolade-trøfler - opskrift

HJEMMELAVEDE BANANCHIPS – opskrift

Har du også en sød tand? Disse sprøde og ikke mindst hjemmelavede bananchips indeholder mindre sukker end dem, du køber. Du kan blot bruge “faste” bananer, appelsinsaft til pensling og evt. lidt havssalt eller kanelpulver. De skal bages i minimum 2 timer, så de er ret tidskrævende. Jeg anbefaler, at du laver to bageplader i første hug! :-) Du kan også prøve banana-cookies lavet på to ingredienser ♥

hjemmelavede-bananchips

HJEMMELAVEDE BANANCHIPS

Ingredienser

  • 3 økologiske bananer, faste 
  • Friskpresset appelsinsaft til pensling
  • Evt. lidt havsalt eller kanelpulver 

Tænd ovnen på 100 graders varmluft. Skær bananerne i ultra (!!) tynde skiver – gerne lidt på skrå, så skiverne bliver større. Placér skiverne på en bageplade med bagepapir, pensl dem med appelsinsaft og drys evt. med lidt havsalt eller kanelpulver. Bag dem i ca. 2-2,5 time ved 100 graders varmluft, indtil de er helt sprøde og gyldne. Hold øje med dem allerede efter 1,5 time :-)

Opbevar dem i en lufttætbeholder. De kan holde sig maks en uge.

Prøv også banana-cookies lavet på to ingredienser 

Banana-cookies lavet på to ingredienser - Cathrineyoga.dk

Tilmeld dig gerne nyhedsbrevet for Cathrineyoga.dk lige her. Modtag hver måned én mail sprængfyldt med sunde opskrifter samt helse-, yoga- og rejsetips ♥ Du kan også følge med på de sociale medier. På bloggens Facebookside deles dagens blogindlæg med 15.000+ følgere, på Instagram (@cathrineyoga) vil du blive inspireret ‘behind the scene‘, og på Bloglovin’ får du dagens blogindlæg direkte! Tøv ikke med at kommentere eller stille spørgsmål i kommentarfeltet ♥

Namasté, 

Cathrine 

   

6 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sundere chokolade-trøfler - opskrift