Frisk mango-chutney med tortillachips - opskrift

Glutenfrit, sprødt sesambrød – opskrift

Glutenfrit, sprødt sesambrød 1

{ Glutenfri, laktosefri & sukkerfri }

Mmm – hjemmebagt sesambrød a la mad-brød, der er luftige indeni og sprøde udenpå. Det er én af mine bedste opskrifter på glutenfrit brød ud over de glutenfrie søde gulerodsboller og morgenboller ala ciabatta.

I denne opskrift bruger jeg Yeast tørgær, der gør brødet ekstra luftigt. Sesambrødet kan nyder som tilbehør til frokost og aftensmad med avokado-creme,  ærtedip eller hvid mandelsmør, som jeg serverede det med! ♥♥♥

Glutenfrit, sprødt sesambrød 4

Glutenfrit, sprødt sesambrød

Ca. ét brød / 10 boller 

Ingredienser

Tænd ovnen på 200 graders alm. ovn. Bland først de tørre ingredienser, derefter de våde ingredienser og mix det hele sammen. Lad dejen hæve i 30 minutter.

Form ét langt brød (eller 10 boller) med en våd ske (og våde fingre, så dejen ikke klistrer fast). Lad dem efterhæve i 30 minutter. Bag bollerne ved 200 graders alm. ovn i 45-60 minutter, indtil de er gyldenbrune.

Sesambrødet kan nyder som tilbehør til frokost og aftensmad med avokado-creme,  ærtedip eller hvid mandelsmør, som jeg serverede det med! :-)

Ser de ikke bare gode ud? Byd hjertens gerne ind med jeres erfaringer med glutenfrit brød ♥♥♥

Glutenfrit, sprødt sesambrød

Namasté, 

Cathrine (Yoga)

Facebook • Instagram • Pinterest • Bloglovin' 

   

8 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Frisk mango-chutney med tortillachips - opskrift