Træningsgear #1 // Forårsfarver & outletpriser

Proteinvafler med vanilje – opskrift

CLICK HERE FOR ENGLISH.

Protein Vafler med mango Cathrineyoga 2

Disse proteinvafler er lavet på vegetarisk vis. I opskriften bruger jeg ét økologisk æg, der gør dem ekstra sprøde og crunchy udenpå i forhold til de veganske chia-vafler, hvor jeg brugte “chia-æg”. Jeg har desuden tilsat lidt proteinpulver, der gør dem mere mættende og særdeles gode som et morgenmads-måltid ♥♥♥ Jeg er samlet flere mættende opskrifter i 10 sunde og nærende morgenmads-opskrifter.

Jeg har altid gerne ville have fingrene i et vaffeljern, og det er nu endelig sket. Mit nye vaffeljern er et Wilfa BELL vaffeljern, der har vundet flere “Bedst i Test”. Det kan lige nu købes til 499 DKK (549 DKK) på Wupti.com. Jeg bagte vaflerne i kokosolie, og de var nemme at “løsne” fra jernet :-)

Proteinvafler med vanilje

Én vaffel

*Vegansk variant: 2 “chiafrø-æg” – bland 2 spsk. chiafrø + 4 spsk. vand, rør rundt og lad det stå i ca. 10 minutter.

Pist alle ingredienserne sammen, herunder æg, most banan, mandelmel, proteinpulver, vaniljepulver og havsalt. Tænd dit vaffeljern (niveau 6), smør jernet med kokosolie på begge sider (!!), luk jernet og vent, indtil det er helt varmt. Hæld hele vaffel-massen ned i jernet, brug en ske til at udjævne massen i alle kanter og luk. Bages i ca. 5-10 minutter.

Jeg toppede vaflen med Chuck & Cherrys glutenfrie mangois, frisk mango og gojibær. Mmmm! ♥♥♥

 { Sunde chokolade-vafler // Proteinvafler med vanilje // Veganske chia-vafler }


Følg Cathrineyoga.dk på hhv. FacebookInstagram, Pinterest & Bloglovin'. Vi ses! ♥♥♥ CATHRINEYOGA_SIGNATUR
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Træningsgear #1 // Forårsfarver & outletpriser