GRØNNE OVNBAGTE FALAFLER & SPICY CASHEWCREME

Sundere chokolade-trøfler – opskrift

Rom kugler2

{ glutenfri, laktosefri & vegansk }

I dag er det min fødselsdag. Jeg fylder 24 år, og jeg er vild med at blive ældre og lidt klogere på livet! Du er hjertens velkommen til at følge min fødselsdagsweekend på Instagram eller Snapchat under ‘cathrineyoga‘, hvor jeg deler en masse inspiration til sunde og lækre retter. Én af mine yndlingsopskrifter er disse sundere chokolade-trøfler. Hvis du er fast læser på bloggen, er det nok ikke første gang, du støder på chokolade-trøflerne. De er skønne! De er uden tilsat sukker, gluten og laktose – og så er de proppet med sunde og nærende ingredienser såsom dadler, rå kakaopulver, chokoladeovertræk og ristede, hakkede mandler ♥♥♥ Mine søde tand gør, at jeg ofte laver sunde snacks. De smager nemlig skønne og syndige uden at være det. Generelt kan du altid bruge søgefunktionen i sidebaren på Cathrineyoga.dk (under beskrivelsen), hvor du kan søge på de specifikke ingredienser eller opskrifter 🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Du kan dog ikke se sidebaren i mobilversionen! Find også inspiration i opskriftindex’erne for hhv. ALLE OPSKRIFTER eller VEGANSK.

Healthy Chocolate Truffles - Pinterest (ENG)

Sundere chokolade-trøfler

Ingredienser

Blend mandelmel, bananer, dadler, kakaopulver, havregryn, hampeprotein samt peanutbutter fint i en foodprocessor.

TIP: Trøffel-massen skal være kompakt og fast (dog ikke tør!). Hvis massen føles for våd, kan du tilsætte lidt ekstra af de tørre ingredienser og modsat, hvis den er for tør. 

Lad trøflen-massen hvile i køleskabet i 15 minutter. Form massen til store trøffel-kugler, dyb dem i smeltet, mørk chokolade og rul dem i ristede, hakkede mandler eller andet drys.

* Skal dine sundere chokolade-trøfler være helt sukkerfri, skal den mørke chokolade være sukkerfri eller 100 % ckokolade. Brug f.eks. Mørk Chokolade (sukkerfri) eller en vegansk version.

Du kan også prøve en af disse 5 sunde ispinde, du vil elske på en varm sommerdag

5 sunde ispinde 1

Glem ikke at deltage: VEGANSK SKØNHEDSPLEJE - vind Urtekrams nye kokosserie ♥

Namasté, 

Cathrine (Yoga)

Facebook • Instagram • Pinterest • Bloglovin' 

   

48 kommentarer

  • Christina

    Hvor mange trøfler bliver der cirka? Ved godt det afhænger af størrelsen, men kunne være rart at kende cirka mængden :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dorte

    Kan de laves uden banan?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Uuuh de ser uhyggeligt gode ud! Min mund løber i vand pt haha :)
    Kh The A-Way!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Clara

    Nøj hvor ser de bare gode ud! Dét skal vist være mit lille projekt her i påsken :-) Kan Hampeprotein evt. erstattes med noget andet? Det er nemlig ikke noget jeg har ;-)
    Vh CLara

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kære Noor. Hvis du gerne vil lave din egen mandelmel, er det meget enkelt: 100 g mandelmel er lig med 100 g finthakkede mandler. Du skal ikke tilsætte mel for at lave mandel-“mel”. Det er blot mandler, der fintblendes, således at det ligner mel. ;-)
    Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tine

    Skal dadlerne ligge i blød inden?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Tine, ja – de skal iblødsættes, hvis du bruger tørrede dadler. Hvis de er friske, behøver du ikke :-) Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • […] Besøg hendes blog her! Opskriften har jeg fået herfra. […]

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • katerina

    uumm!! skal så meget prøves!
    tak for en fin blog du har!
    Håber du har lyst til at kigge forbi mig :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Hej Cathrine, kan de fryses ned?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • eva

    Hej, i stedet for banan kan jeg bruge ???? Kan man smage peanut buttet, er ikke så vild med smagen? Og sidst men ikke mindst kan jeg fx bruge hirsefrø istedet for havregryn? Mange tak…. Mange hilsner Eva

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Eva, du kan bruge ekstra dadler. Du kan ikke smage peanutbutteren grundet kakaoen. Jeg kender ikke hirsefrø :-) Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sine

    Hej – de ser super lækre ud! Har du en idé om hvor mange kalorier der er i dem? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cebrina

    Har du regnet ud hvor mange kcal der er i 1 trøffelkugle? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tro e

    Nøj de ser lækre ud

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hanne

    Hej Cathrine
    De ser lækre ud. Hvad kan jeg erstatte peanutbutyer med?
    Jeg har ikke hampprotein, og vist heller ikke andet, så hvad kan jeg putte i i stedet for, eller kan det undlades?
    Tak ☺

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Hanne, det er peanutbutter gør, at de netop bliver “trøffel”-lignende i sundere version. Jeg vil anbefale dig at bruge peanutbutter – du kan ikke smage det grundet kakaoen. Hampeprotein er valgfrit. Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rikke

    De ser super gode ud, ligesom mange af dine andre opskrifter, men æv jeg kan ikke tåle nødder / mandelmel eller frugter/bananer, så kan slet ikke lave dem – har du nogle gode opskrifter uden ?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Rikke, uha – det kan jeg godt se! Jeg skal prøve at tænke over det fremadrettet. Jeg bruger nemlig de naturlige “sødemidler”, fx bananer, dadler, etc. Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Karin

    Hej. Hvor længe kan de holde sig, hvis man bruger banan?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Karin, de kan holde sig i maks én uge i en lufttætbeholder. Herhjemme er de dog væk efter få dage :-) Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Michelle

    Uhhh de ser gode ud! Kan man bruge ærteprotein istedet for hampeprotein??

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Michelle, du kan sagtens bruge ærteprotein i stedet for hampeprotein. Du kan bruge hvilken som helst anden type proteinpulver :-) Kh Cathrine fra Cathrineyoga.dk

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jette

    Hvordan kan jeg være sikker på de er laktosefri, da der står der kan fremkomme mælk i chokoladen?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Hej

    Kan hampemel erstatte hampeprotienet i opskriften?

    Mvh. Mette

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Susanne

    God morgen ☺

    Hvad gør hampe- eller ærte-proteinen for trøffelkuglerne?

    Altså – hvordan er de MED set i forhold til UDEN?

    Venlig hilsen
    Susanne (ny i dette univers)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Susanne :-) Jeg tilsætter protein for at undgå for høje blodsukker-udsving. Proteinen er nemlig blodsukkerstabiliserende og mættende. Du kan sagtens undgå proteinen, som jeg skriver. De vil ikke smage anderledes – måske ikke være lige så kompakte. Kh Cathrine <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Rosemary

    What could be used instead of the oatmeal please?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Pernille faldborg

    Hej Cathrine. Hvor længe kan trøffelkugletne holde og kan de fryses ned? Hilsen Pernille

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Kære Pernille. De kan holde sig maks én uge i en lufttætbeholder. Herhjemme er de dog væk efter få dage :-) De kan også sagtens fryses ned! Kh Cathrine

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Janni

    Kan man snage dadler og peanutbutter. Eller kan man bruge noget andet i stedet for, så de stadig er sunde.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hanne

    Hej
    De ser skønne ud.
    Jeg har ikke peanutbutter og bruger det ikke. Hvad kan jeg erstatte det med? Tak 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Kære Hanne. Du kan tilsætte tilsvarende ekstra dadler, hvis du ikke har peanutbutter. Peanutbutter er dog med til at gøre dem “trøfler”-agtige og kan varmt anbefales at bruge :) Kh C <3

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvor ser de altså bare lækre ud! Dem skal jeg helt sikkert lave. Jeg har lavet nogle lignende mange gange, men jeg har aldrig prøvet at putte bananer i – men det lyder vildt lækkert :)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

GRØNNE OVNBAGTE FALAFLER & SPICY CASHEWCREME