5 sunde ting, der gør dig glad i låget

VIETNAM #1 – klar, parat, start

Én af de ting, jeg glæder mig allermest til i 2016, er vores rejse til Vietnam. Min kæreste og jeg skal snart afsted på en 15-dages intensiv luksus-backpackertur fra nord til syd, der altsammen er arrangeret af rejsebureau, Yaneeda.com. Ih, hvor jeg glæder mig!!! ♥♥♥

Halong-Bay1
Halong Bay Skib

Denne gang har vi valgt at købe en komplet rejsepakke, hvor alt er planlagt på forhånd. Det er en 15-dages intensiv luksus-backpackertur, hvor vi starter i Hanoi (nord) og slutter i Ho Chi Minh City (syd) inkluderet privatchauffør, tog og fly under rejsen. Vi har selvfølgelig undersøgt diverse rejsebureauer og sammenlignet priser og besluttede os for at købe rejsen hos Yaneeda.com, da de er ca. 20 % billigere. Rejsen er ikke sponsoreret, vil jeg gerne lige fastslå.

Flyrejsen til og fra Vietnam er ikke med i prisen. Vi flyver med Qatar Airways, da min far er ingeniør i Qatar Airways. Vi har derfor også 24 timer i Qatar på rejsens første døgn, hvor min far kører os rundt i Doha med et smut ud i Ørkenen til kamelerne :-) Vi er således afsted i 17 dage i alt.

Mekong Delta

Vietnam fra nord til syd

I er sikkert flere, der overvejer at rejse til Vietnam. Vietnam er nemlig ved at hitte over populære rejsedestinationer. Jeg har opridset vores 15-dages rejseplan kort. Alle informationerne er fra hjemmesiden. Jeg er særligt vild med, at turen er SÅ tilrettelagt, og at der er mad til ca. 75 % af turens måltider. Det gør det nemmere at lave et budget for turen :-) Se det fulde rejseprogram lige her.

• Dag 1-2: Ankomst i Hanoi: Sightseeing
  • Dag 3: Tur til Halong Bay: Dykke og snokle, se kalkstensgrotter, solbadning, sove på Halong Junk (luksus skib), natfiskning
  • Dag 4: Tilbage til Hanoi og nattog til Sapa: Flyvebåd og overnatning på luksus-tog
  • Dag 5-7: Ankomst i Sapa: Se Vietnams etniske minoriteter, landskab, vandretur langs bøffelstier og bjergstammelandsbyer (trekking)
  • Dag 8-9: Fly til Hue: Sightseeing i Hue
  • Dag 10-11 (ÆNDRET TIL HO CHI MINH CITY): Afgang fra Hue til Hoi An: Sightseeing i Hoi An
  • Dag 12: Fly til Ho Chi Minh City: Sightseeing i HCMC.
  • Dag 13: Mekong Delta-tur: Sejle i både på floder, besøge lokale hjem
  • Dag 14: Fra Mekong Delta til Cu Chi-tunellerne: Cai Rangs “flydende” marked, sightseeing
  • Dag 15: Sidste dag i Ho Chi Minh City.

Vi er klar til at sige: Klar, parat, start! ♥♥♥ Vi rejser i midten af januar 2016. Vi har selvfølgelig Go Pro-kameraet med, så vi kan lave nogle fede videoer derfra :-) I kan følge vores rejse undervejs primært via Instagram (@cathrineyoga), bloggens Facebookside og Snapchat (cathrineyoga).

mu cang chai

Byd hjertens gerne ind med tips og tricks til Vietnam – vi er nemlig på fri hånd i flere af storbyerne :-)

Alle billederne er lånt fra Pinterest.com.

Namasté,

Cathrine (Yoga)

Facebook • Instagram • Pinterest • Bloglovin'

3 kommentarer

• Jeg har været på selv samme rejse – anden del af rejsen var imidlertid en selvvalgt rygsækrejse, men det blev turen ikke dårligere af;). Sapa og Halong Bay var uden tvivl de mest mindeværdige stop på rejsen! God fornøjelse! Jeg glæder mig til at læse om jeres nye eventyr.

• Kære Girl Interrupted (Hvad må jeg kalde dig? :-)),
      Vi har netop været ved både Halong Bay og Sapa – og det var så smukt! Jeg har lige udgivet et indlæg på forsiden med Halong Bay (LÆS HER). Der var desværre overskyet, da de var der – heldigvis ingen regn eller blæst/bølger. Sapa var noget af det smukkeste, jeg længe har set. Nu er vi er Hue og senere rejser vi til Hoi An.
      Kh Cathrine <3

• Hej Cathrine

Jeg lystrer også på navnet Anne, så det er du også velkommen til at bruge:).

Det lader til, at I nyder turen – og får det fulde ud af jeres rejse! Hvor er det bare skønt at høre!
    Da jeg slog mine folder i Sapa var det meningen at turen skulle foregå i en privat kupe, men vi blev stuvet sammen med 4 andre personer… Jeg sov ikke så meget den nat, men det var det hele værd, da toget rullede ind på perronen og vi ankom til Sapa.

Nyd resten af jeres tur,